Skåneland

Nu i helgen var jag och Erik i skåneland, närmare bestämt mina trakter från när jag var yngre och levde rövare med mina kompisar. Bodde nämligen mina första 13 år i skåne... Anledningen var att en av mina bästa barndomskompisar (lika mycket bästis nu) fyllde den respektabla åldern 25. Detta firades med ett stort kalas i två tält på hennes familjs trägård. Det var många som jag kände igen sen min tid där och det var mycket nostalgi över att vara i det hus som jag tillbringade många eftermiddagar i, om det var gott mellis så att säga. Var det "bara" skorpor så gick jag hem... Fast det var  i de tidiga skolåren, sen börja skilda världar och då var jag så gott som inneboende hos M eftersom jag inte fick titta på det hemma.

Innan jag och Erik kom till festen passade vi på att köra till havet för att doppa fötterna, ha sandkrig och ligga i solen. Såg även till att åka till Ängelholms hembygdspark för att titta på djuren och dricka lite kaffe. Anledningen till att vi stannade där är att båda hade varit där innan som barn. Eriks släkt har nämligen en sommarstuga utanför Ängelholm och jag bodde ganska nära... Både jag och Erik var överens om att det var en ganska trevlig 1-års dag som vi fick, vi blev nämligen ihop för ett år sen!!

Nåja, fest var det med en heldel att dricka och massor av god mat. Sällskapet var det inget fel på heller utan hade en riktigt trevlig kväll. Somnade sedan i vardagsrummet tillsammans med sex andra till ljudet av saltkråkan. Vaknade sen nästa morgon till ljudet av saltkråkan, M kunde inte sova så hon satte igång DVD:n igen.

Efter att vi hade ätit en god frukost och hjälpt till att plocka ned tälten satte erik och jag oss i bilen och började vår färd hem mot Mölndal. Passade på att stanna till vid Eriks sommarstuga och fika på vägen hem, riktigt mysig stuga. Färden hem gick kanon och väl hemma gick vi ut i skogen och plocka lite blåbär och kantareller (som sen åts upp..)


Lite bilder från helgens bravader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0