Jobbar

Anledningen till att jag inte är särskillt aktiv är att jag jobbar ganska mycket. Det är mycket att göra just nu för mig. Eftersom jag precis har börjat jobba så har jag ca 60 elever att lära mig namnen på, planera lektioner, lära mig alla små regler som finns på skolan. Ganska mycket på jobbet alltså. Saken blir inte bättre av att jag har ganska mycket att göra på helger och kvällar... Men det blir bättre snart, håller på att avsluta kvällsaktiviteter så att jag kan vara hemma någon kväll i veckan och kanske då hinna lufsa lite i skogen.

Även om jag har mycket att göra så är jobbet underbart roligt. Eleverna är riktigt underhållande och goa. Lärarlaget som jag är i är ett av de bästa jag har lärt känna. Trivs alltså :-) Men nu är det helg. Ska imorgon till Finspång och representera equmenia på distriktetsårsmöte. Brukar vara trevligt, tycker det är kul att träffa församlingarna. Det är ju de som egentligen är equmenia.

Nä, nu ska jag snart sova. Tänkte försöka ta igen någon extra sovtimme som jag missat i veckan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0