...

Idag kunde jag jobbat massor, men fick tacka nej på grund av att min mage inte ville sammarbeta under natten, utan skulle promt göra ont trots nära överdosering av värktabletter. Kanske dax att fixa något starkare alternativ än ibumetin... Så när bemanningen ringde på morgonen fick jag snällt tacka nej, hade då lyckats sova tre timmar sammanlagt under natten och brukar behöva minst sju. Det var nog det smartaste jag har gjort för idag har magen fortsatt göra ont och jag är oerhört trött. Hade inte varit så lyckat att vara på fritis med massa 1:or och 2:or, där man alltid måste vara allert och på språng så att ingen får för sig att klippa håret på någon, leka stolsfäktning eller rita på varandra med spritpennor.

Så istället har jag haft en lugn dag hemma där jag har rensat massor, varvat med att ligga i soffan och tycka synd om mig själv. Det som är kvar på min "dagordning" är diska, ska börja med det så fort värktabletten har börjat verka. Efter disken kan jag nog lugnt luta mig tillbaka i soffan och känna att jag ändå har gjort en del idag. Har ju städat kyl, skafferi, rensat bokhylla, burit ned saker till källaren och tvättat.

Planerna för helgen är inga. Jag har min första lediga helg under 2010 och har inte planerat något. Känns skönt och behövligt att ha en "blank" helg efter alla examensfester, styrelsemöten och träffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0