Bacillusk

Känner mig lite ynklig just nu. Har lyckats bli attackerad av ett gäng bacillusker så nu ligger jag hemma istället för att hitta på en massa roliga saker den här helgen. Måste ju vara frisk tills på måndag då jag ska jobba igen. Att jobba på en förskola/fritis är uppenbarligen förenat med en del risker, såsom att bli attackerad av baciller och snoriga barn som inte vet att man hostar i armvecket och inte på fröken. Annars är detta ett av de mer roliga jobben som lärare jagh ar haft. Barnen är otrolig goa och roliga, kanske inte när de inte lyssnar men det problemet verkar finnas oavsett ålder.

Nåja, ska vara där en vecka till sen är det antagligen ofrivilligt påsklov som hägrar för att efter det börja som NO-lärare på ett högstadie fram till sommaren. Ska bli skönt att vara på samma skola ett tag nu och inte kuska runt i halva mölndal.

Annars så är livet lagom stressigt. Blev invald i den nya förbundsstyrelsen för GF (gemensam framtid) eller Samfundskyrkan som namnförslaget är. Ska bli kul att vara med i ytterligare en historisk styrelse (var ju även med i starten av equmenia). Sen har sommarens resa blivit bokad med, kommer bli en riktigt rolig resa. Först återse staden jag spenderade ett år som au pair och sedan bila till staten där min kristna tro stärktes och träffa underbara vänner som bor där. Längtar redan...

Fast först ska jag bli frisk från en misstänkt öroninflammation. Suck. Dumma bacillusker!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas du känner dig friskare snart! Krya på dig! Längtar som en tok tills ni kommer, ska bli så himlans kul!!! Kramar Lina

2010-03-27 @ 12:46:25
URL: http://lmve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0