En lugn stund

Ibland så får jag en minut över när jag hinner reflektera lite över mitt liv och inser hur härligt jag har det. Just nu är det en sån stund. sitter på verandan och njuter i solen. Verandan som jag har precis skurat och planterat nya blommor i våra krukor. Najs. Det enda som saknas är Erik, han är iväg och jagar boll på en stor gräsplan tillsammans med massa andra grabbar.


Lite kryddväxter blev det bland annat


Även om den här stunden kanske inte blir lång så kommer jag leva på den hela veckan som ännu en gång ser ut att vara full av spring och lite tid till att bara sitta och njua. För den sittid jag har ägnar jag åt att planera, för så är livet som nyexad lärare. Alla lektioner måste planeras och "uppfinnas" har ju inte direkt något att plocka ifrån... Låter jobbigt kanske, men det är otroligt kul och lärorikt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0