Eftermiddagen

Igår trodde jag att jag vid den här tiden inte längre skulle vara medlem i equmenias styrelse. men tji fick jag. Förhandlingarna har dragit ut på tiden och vi var tvugna att avsluta dagens möte med en rejäl cliffhanger. Allt avslutades med att allas röstblanketter samlades in för att räknas och sammanställas tills imorgon. Spännande!

Annars har riksstämmohandlingarna under eftermiddagen varit ganska lugna och det enda som har pratats mest om det är nomineringarna, att det är fler personer nominerade till styrelsen än vad som finns platser.

Fast för min egen del så var det absolut coolaste idag när jag blev tillfrågad att läsa bibeltexten på den stora gudstjänsten och då under ordineringen. Ordinering är det tillfälle då man tar upp alla pastorer och diakoner som har läst klart och välkomnar dem in i gemenskapen. Det var riktigt mäktigt att få stå på scenen och be tillsammans med  pamparna i Metodistkyrkan, Missionskyrkan och Baptistsamfundet för de nya pastorerna och diakonerna. Samtidigt som vi stod uppe på scenen så kunde jag blicka ut över 2000 personer som oxå bad för de nya pastorena och diakonerna. Häftigt. Det får mig verkligen att tro på en ny kyrka som når ut och berör.

Nu ikväll skulle jag gått på Tomas Andersson Wij och lyssnat. Men efter att jag fått lite att äta och kände att maten inte togs emot med öppna armar av min mage så tänkte jag det var bäst att gå till hotellet och sova. Vilket jag snart ska göra.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

Och det gjorde du väldigt bra!

2010-05-21 @ 20:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0