Första dagen

Nu har equmenias riksstämma börjat. Det känns jätte kul att den äntligen har startat. Det här är höjdpunkten under året som equmenia styrelsemedlem. Att äntligen träffa alla ombunden, de som egentligen bestämmer vad styrelsen ska göra under året. Det är under riksstämman som styrelsen får feedback och input till nya grejjer att göra. Underbart.

Det som känns lite småtråkigt i år är att detta är min sista riksstämma som jag är med på som styrelsemedlem i equmenia. Fast styrelsearbetet lämnar jag inte utan jag byter mest styrelse... Jag kommer gå vidare in i en ny styrelse, GF-styrelsen. Det är den nya gemensamma styrelsen för Metodistkyrkan, Baptistkyrkan och Missionskyrkan. Hur häftigt som hellst! Det är den styrelsen som har uppgiften att forma en ny kyrka ur dessa tre. Ett uppdrag som jag ser fram emot och hoppas att jag kan medverka till att det blir

Idag har jag iallafall lyckats gå vilse i konferansbyggnaderna, bli styrelseledarmot i MKU, vinkat till 2000 personer, sitta på förhandlingar, mingla på Örebros slott med regionens pampar och träffat massor av trevliga människor. Ganska bra första dag tycker jag... Ser fram emot imorgon då jag ska stå och snacka stageändringar, spännande och lite nördigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0