Blääää....

Nu kommer jag skriva om något som jag finner oerhört äckligt men som många uppenbarligen älskar... Om ni har kikat på bilden så förstår ni nog vad jag menar... Juleskum. Dessa vidriga tomtar som folk uppenbarligen glatt trycker i sig från början av november tills februari. Fattar inte varför. Det kan ju inte vara för smaken för den är ju syntetisk och sockrig, det sägs att de ska smaka som jordgubb men det har jag aldrig märkt när jag har tuggat på dem. Jag har under åren samlat på mig olika argument för varför man ska hålla sig borta från dessa ohyggliga ting. Här är mina tre främsta argument för att man inte ska äta juleskum:

  1. Juleskums tomtarna är roten till allt ont. Ungar blir sockerhöga och odrägliga. Andra får ont i tänderna och behöver gå til tandläkaren, så det är väll tandvården som gillar juleskum. Kan ju tillägga att om man trycker i sig en hel påse så får man i sig 900 kcal (nästan en tredjedel av vad som rekomenderas som det dagliga energibehovet).
  2. Visst i början är de mjuka och söta, men låt dem ligga framme ett tag så går det nog att klassa dem som mordvapen... De blir ju stenhårda!
  3. Här är nog mitt största argument; De är rosa! Ingen vanlig tomte är rosa, senast jag kolla var de röda. Falsk marknadsföring är vad det är!
Med hjälp av mina argument försöker jag få er att förstå att juleskum inte är ok utan roten till allt ont. Det finns ju faktiskt så mycket bättre och godare saker att äta,både godis och andra mer nyttiga alternativ. Sen är jag helt övertygad om att om man eldar juleskum, vilket man borde, så blir det en blå låga och tomten säger "Don't kill me, I'm supposed to rule the World..." i en ynklig stämma.

Så det så.

Kommentarer
Postat av: Camilla

LOL!!! Bästa argumenten någonsin. Håller med att skumtomtar är skumma (humorn är på topp så här en fredagsmorgon).

2009-12-11 @ 09:44:37
URL: http://camileverlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0