Blåbär

Gick ut i skogen för att ta en långpromenad och bara njuta av dofterna och ljuden. Tänkte även att jag kanske skulle lyckas hitta lite blåbär som jag sen kunde ha på glassen senare under kvällen. Det blev en liter... tog tre steg från vägen och det enda jag såg var blåbär, helt fullt av dem!! Plockade som sagt en liter sen tröttna jag, det blev lite ensamt i skogen. Men om någon vill plocka bär så hänger jag gärna med. Älskar blåbär och det jag plocka idag kommer antagligen försvinna snabbt...

Annars har jag inte gjort många knop idag. Har virkat lite, går ganska långsamt eftersom jag inte har virkat på ungefär 10 år... Men det går framåt iallafall :-) Det har varit riktigt skönt att bara ta det lugnt och njuta av toppen väder och inte behöva göra så mycket. Vilket jag ska fortsätta med nu. Resten av kvällen kommer bestå av blåbär och glass, virka lite och leta fästingar.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag kan la hänga på nån gång ut bland blåbärsrisen. Inte för att jag är överförtjust i de små blå, men de ska ju vara superdupernyttiga och sånt tycker vi om :)

Kram

2009-07-29 @ 21:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0