Virka

Jag vet inte om det är för att jag har jobbat för mycket nätter på äldreboendet eller om det enbart är solsting (jepp, solen skiner idag) men jag fick ett ryck idag och letade som en tok efter virknålar och garn hemma. Hittade dock inget garn vilket resultera i att jag tog cykeln ned till stan och införskaffade mig lite garn. Virknål hittade jag efter mycket om och men i en kasse brevid soffan. Säger lite om ordningen hemhemma, där man kan hitta de mest fantastiska sakerna på otippade platser i huset.

Nåja, har nu börjat virka. Har stora planer och drömmer om att jag är världsbäst på virkning direkt och kan göra de mest fantastiska kreationer utan att anstränga mig. Lovade Erik att jag skulle virka spetsgardiner ala 70-tal med matchande grytlappar, lampfonder, dukar, överkast, underlägg och mössor. Eller inte... Nej, snarare så är detta sett som en sysselsättning nu när jag inte har något annat att göra än att rulla tummarna. Jag har redan läst ut en hög böcker, läst om scout, löst suduko till tristess och städat mitt rum. Så istället för att jag ska komma på någon fantastisk ide om att jag ska riva tapeter, möblera om, måla möbler, lära mig spela fiol eller vad som så valde jag att ta upp virkningen igen.

Får se hur det går. Lovar att ge er fotobevis när jag lyckas virka klart en kreation utan dess like ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0