Presentationsexamination

Idag har jag haft min examination på min näst sista kurs innan jag slutar. Det här var en lite speciell examination, istället för att jag skulle sitta och svettas under helgen för att få ihop ett textdokument om mitt utvecklings arbete som jag gjort när jag var på praktik har jag haft muntlig presentation som examination. Det passar mig som handen i hansken. Jag tycker det är jobbigt att skriva och måste konstant träna på det. Men att presentera något oralt tycker jag är mycket lättare och känner mig mer fri. För när jag pratar så kan jag improvisera, behöver inte hålla mig till manus och kan förhoppningsvis hålla en dialog med de som lyssnar. Plus jag kan använda mitt kroppspråk. En live presentation känns alltid mycket mer levande och äkta än att pressa fram några rader i ett textdokument. Jag vet att många inte håller med mig i det, men vi är olika vilket är tur :-)

Nåja, min presentation som handlade om att ta in varförfrågan på lektionen och motivera varför man valt att gå igenom de delar som man gör. Presentationen som skulle vara multimodal gick ok. Jag använde mig av powerpoint som bas. Nej, inte en powerpoint med alla tusen olika funktioner med swischande och swoschand textremsor och snurrande rutor. Utan en enkel powerpoint som jag hade korta meningar i. Jag hade istället lagt det mesta av mitt krut på att göra två filmer om en högstadietjej som knöt an till det som jag pratade om. Högstadietjejen var jag och videobloggade i fjortisstyle... Kan ju säga att jag var en av de få som lyckades få de andra i klassen att dra på munnen. Kanske lite på bekostnad av min trovärdighet... Men det var det värt, sista presentationen ju :-)

Nu har jag "bara" två dagar med obligatorisk närvaro där jag ska lyssna på mina klasskamraters presentationer, de är av varierande intressegrad och kvalité... Men bara tänka på att det snart bara är C-uppsaten kvar gör att jag nog klarar några timmars tomt stirrande ut genom fönstret.


Jag något suddig som fjortis...


Kommentarer
Postat av: Stoffe

Usch! Påminn mig inte! :-S

Gott att presentationen gick väl i alla fall. Ändamålet helgar medlen, eller...? :)

2009-10-27 @ 23:49:09
Postat av: Camilla

Jag tror nog du gjorde en alldeles underbar imitation av en fjortis ;P

Snön har tyvärr redan försvunnit men det kommer förhoppningsvis snart. Har snöat lite idag men det är för varmt för att det ska lägga sig...

Kram

2009-10-28 @ 01:43:25
URL: http://camileverlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0