Cykel

Den här helgen har gått i cykelns tecken. Igår (fredag) var jag och Erik på årets första långtur. Det blev 7,3mil. De sista två milen var jag inte den mest muntra person att vara med, jag var så trött så jag hellst av allt bara ville lägga mig i diket och rulla ihop mig till en boll. Tur att Erik var med och försökte pusha mig till att fortsätta, och när det inte gick så tvinga han i mig choklad. En ängel är vad han är. Annars hade jag nog fortfarande legat i något dike hopkurad som en boll.

Förutom när jag var gnällig så var det en helt underbar cykeltur. Solen sken, fåglarna kvittrade, underbart sällskap och det var inte allt för mycket motvind. Inte helt fel att äta lunch vid havet heller...

Idag (lördag) så har jag faktiskt inte träningsvärk men jag är stel i ryggen och när jag cyklade lite så kände jag att mina muskler var lite trötta. Så idag blev det ingen längre tur utan jag gav mig på att försöka tvätta och smörja cykeln. Efter nästan en timmes putsande, gnidande och skrubbande så stod min cykel skinande ren, och nyoljad kedja. Får hoppas att jag inte förstörde något nu när jag skrubbade... När jag provcyklade så verkade det ok iallafall.

Imorgon kommer det nog bli en "liten" cykeltur till kyrkan för att medverka i konserten med Tomas Boström. Välkommen om du vill lyssna, den börjar 18.00 och är i St Jakob.

Lunchpaus/vila vid havet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0