Påskägg

I morse både påbörjades och avslutades årets påskäggsletartävling. För andra året i rad lyckades jag vinna över Erik, fast den här gången tog det lite längre tid än fem sekunder. I år fick jag faktiskt vända på lite saker innan jag lyckades hitta vart han hade gömt påskägget. Erik fick i år igen använda sig av tips från mig, annars hade han antagligen fortfarande letat... 

Påskaftonsmogon har blivit en mysig tradition där vi först har påskäggsletartävling för att sedan äta långfrukost med obligatorisk påskäggsmålning. I år var temat monster, vet inte varför det bara blev så. Äggen blev bra iallafall och riktigt goda att äta var de med.

Senare idag ska vi träffa Eriks släkt för att äta påskmiddag med dem och imorgon åker vi till de smålänska skogarna och firar påsk med min släkt. Det ska bli kul att träffa alla, det är ju första gången sen jag och Erik förlovade oss... Fast innan allt det händer ska jag nog kittla Erik lite. Han ligger just nu och läser i soffan och tror att allt är frid och fröjd... mohahahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0