Sådär

Nu är hockeysäsongen officiellt över, vilken fin avslutning det blev :-) Favoritlaget vann både serien och slutspelet. Underbart. Nu kan jag börja fokusera på fotbollen. Fast det är just nu inte så kul eftersom favoritlaget inte riktigt har kommit igång än. De kanske oxå väntade tills hockeysäsongen skulle sluta. Får hoppas på det.

Nåja, sitter på täget på väg hem till erik. Det har varit en lång dag med distriktårsmötet i Finspång. Glädjande var att det var många människor från olika församlingar som hade kommit för att vara med och påverka. Trist bara att majoriteten var 60+ och styrelserävar. Jag kan med lätthet hävda att jag var en av de yngsta på mötet, trist. Det är de yngre som behövs, det är ju de som snacket kretsade främst om och då tycker jag att det är viktigt att låta dem vara med och inte låta "gamlingar" sitta och besluta vad de tror ungdomarna tycker om att göra. Fast å andra sidan så är jag nog glad att det inte var så många yngre där, för dett var ett ganska trist möte. Då är det bättre att de kommer till equmenias riksstämma, som är mer än ett årsmöte :-)

Dagens citat var iallafall: "Det är bara döda laxar som simmar medströms, de levande simmar motströms" Fick mig att fundera på om jag var en död eller levande lax... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0