No more symaskin (på ett tag)

Känner mig ruggit stolt just nu. Jag har lyckats sy två kuddfodral till soffan och sy upp en av gardinerna utan att få frispel och börja kasta nålar om mig. Det tar sig. Fast nu får det nog räcka med symasikneriet ett tag, är lite trött på att trä masiknen och behöva spola tråd. När jag tittar mig omkring i lägenheten är det inget som har akut behov av att sys eller fixas med symaskin, det finns visserligen två gardiner till som borde sys upp men soffan döljer dem så bra så det får vara. Är förövrigt mycket nöjd med de nya gardinerna och de nya kuddfodralen i soffan, vårt vardagsrum ser helt annorlunad ut än innan. Kul.

Gårdagens minisemleätarkväll blev lyckad, bullarna var goda och det räckte precis så att C skulle bli nöjd, fast hade det funnits flera så vet man ju aldrig... Det var iallafall riktigt kul och mysigt att träffa vännerna en vardagskväll och bara vara.

Det var igår. Idag är det Cafe Live som gäller och en promenad till matbutiken för att hämta bror mins födelsedagspresent. Jag hoppas det blir bra, skulle nog vilja ha en själv sen men det får vänta ett tag. Kanske bäst att jag sätter fart så jag hinner allt jag vill göra innan cafe live. Ska bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0