Semlejonglering

Satt på bussen idag och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Skrattet bara bubblad i mig och jag fick göra allt för att det inte skulle höras. För hade det gjort det så hade det nog blivit lite sura miner bland resenärerna. Det som hände var att en kille uppenbarligen hade fått ett jättesug efter semlor och köpt sig två stycken. Men istället för att vänta tills han kom fram till sin hållplats så plockade han fram en och skulle äta på bussen. Min tanke var "det är inte sant, han tänker äta den." Sen började semlejongleringen. På den korta stund som han åkte buss, som skumpade och tvärnita ovanligt mycket, lyckades han tappa semlan och smeta grädde över sin jacka minst två gånger och semlan hamnade upp och ned i knät på han me vid någon gång. Det som gjorde det ännu roligare var att han hela tiden försökte dölja att han åt semla genom att försöka hålla påsen nära semlan och munnen. Vilket gjorde det lite mer komplicerat eftersom han hade en till semla där i. Jag tror inte han lyckades få i sig något under resans gång utan fick gå av vid sin hållplats med sin numera trasiga konditoripåse och nedsmetad jacka och byxor.

Kändes som jag var med i en komedi av något slag. Hade oerhört svårt att hålla mig för skratt och tvingade mig att stirra i min bok och läsa för att inte stirra på stackaren som var så sugen på semlor och inte kunde hålla sig. Bara tanken på semlekillen idag har fått mig att le och börja skratta. Underbart. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahahahahaha! Fantastiskt roligt =) Duktig du var som lyckades hålla dej, det var kanske tur att du var själv och inte nån av oss andra var med!!!!!!! Kram

2010-02-21 @ 20:57:04
URL: http://asod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0