Snö :-)

Har som sagt ofrivilligt sportlov men jag ser till att hålla igång ändå. Har under förmiddagarna roat mig med att lägga upp gardiner och sy ett nytt kuddfodral. Inte världens roligaste men någon gång måste man ju ta tag i det. Är nöjd med de som jag har lyckats sy upp. Var inte jätte nöjd när jag höll på och upptäckte att gardinerna hänger på olika höjder och kunde inte använda samma mått utan var tvungen att mäta om hela tiden. Suck. Nu är det "bara" nio gardiner kvar sen är alla uppsydda. Weii.

Igår på eftermiddagen så kännde jag verkligen hur skönt det är att vara ledig. Jag och Erik gick ut på promenad/lek i snön. Jättekul! Vi klättra/kröp uppför berg och åkte på rumpan ned, vi knuffa varandra i snöhögar och bara njöt av att vara ute tillsammans. Idag blir det nog ytterligare utgång men den här gången på längdskidor. Alltid lika roligt eftersom jag uppenbarligen saknar allt vad försiktighet heter när jag är ute i snö. Misstänker att jag kommer stå på hvudet i en snödriva mer än en gång under turen. Fast det blir inte någon jättelång tur för jag måste hem och baka minisemlor innan kompisarna kommer och ska hjälpa mig att äta upp dem. Det har blivit lite utav en tradition, att jag bakar och kompisarna äter :-)

Verkar som sagt att det är ett ganska bra ofrivilligt sportlov detta. Det är ju inte sämre med att OS visas på tv, perfekt kvällsunderhållning och jag kan ju sitta uppe hur länge jag vill och titta...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0