Kan inte sitta still

Jag vet inte vart jag ska ta vägen, det bara spritter i hela kroppen och jag vill dansa, skrika, hoppa och rulla ihop till en boll. Glädjen och oron byts av varandra. ena sekunden är jag toklycklig för att i nästa undra om jag kommer klara det.

Varför? Jo, jag har fått JOBB! Jag har fått jobb på min förra praktikskola och börjar redan på måndag. Jag är så glad för det betyder att jag inte behöver springa som en tossing mellan olika skolor som timvikarie utan kan lugnt vara på en. Men å andra sidan så måste jag nu sätta betyg och planera en hel termin, lätt ångestladdat. tankarna bara far i huvudet "kommer jag klara det?", "Har jag kunskaperna?" med mera. Men mest är jag bara lycklig :-)

Det är en naturkunskapstjänst jag har fått och är 50% men rektorn lovade att jag skulle få chans att vikariera lite mer så jag kommer upp i en heltidstjänst. Underbart :-)

Nä, nu ska jag studsa lite till i lägenheten och sen ska jag skärpa mig och läsa opponeringen, måste ju klara min examen nu ju ;-)

Naturkunskapslärare!?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis i massor! Det är klart att du kommer klar det!

2010-01-10 @ 11:12:49
URL: http://sugarangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0