Mycket

Det har varit mycket nu. Det tar uppenbarligen på krafterna att ta examen, för jag är helt slut. Fast det  kan ju vara för att jag har haft fester två helger i rad, först släkten sen var det mina underbara vänner som firade mig. Förutom fester har jag hunnit jobba på min gamla VFU-skola, tyvärr fick jag inte tjänsten så efter två veckor så var det roliga slut och jag har fått lov att skriva in mig i vikariepoolen igen. Men det ska inte vara några problem, har redan fått ett två veckors vikariat som idrottslärare och bemanningen verkade uppriktigt glada över att jag var tillbaka. Det känns som att jag faktiskt kommer skrapa ihop lite pengar till hushållet :-) Nu är det ju "bara" en månad kvar innan jag får min första lön som lärare...

Jag kan även nu glatt medela att jag och min examenskompis var riktigt grymma på att skriva tillsammans, för vi fick VG (högsta betyg) på vårt arbete. Jag har inte brytt mig så mycket om betyg under hela min utbildning, så länge jag var godkänd så var jag nöjd. Men examensarbetet ville jag gärna har ett gott betyg på, känns lite tuffare...

Nåja, detta var nog mitt sista inlägg om mina egna uppsater, skolarbeten eller annat universitetsrelaterat. Nu blir det andra bullar. Får se vad jag skriver om, har lovat mig själv att inte skriva om elever eller specifika skolor som jag jobbar på. Men däremot kan det bli en del knasigheter som jag hittar på när jag står framför eleverna och ska undervisa i något.

Kan inte fatta att jag är färdig och just nu håller på att stapplandes ta mina första steg ut i den riktiga skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0