Forskning

Efter bara några dagar in på min nya (och sista) kurs har jag brutalt insett att det är jobbigt att skriva ett examensarbete speciellt när man uppenbarligen snubblat in på ett område som det inte forskats så mycket om... Tanken är att jag om min kompis ska skriva ett examensarbete om hur läromedel används i idrott och hälsa undervisningen på gymnasiet.

Det paradoxala är dock att i gymnasiet finns det bra böcker inom idrott och hälsa men ingen forskning på hur de används medan det finns massor av forskning om teoriundervisning på grundskolan men där finns det bara typ en bok. Galet! Det sätter mig och min kompis lite i en knivig situation eftersom vi vill undersöka just användingen av idrottsböcker på gymnasienivå och vi hade behövt lite tidigare forskning på området som vi kunde använda oss av... Men, men det ska nog gå bra ändå. Vi är ju bara i början och ska träffa våran handledare nästa vecka och prata med henne om vårt lilla problem med tidigare forskning...

Nåja, nu är det helg och den här helgen betyder det handboll och höstfest i Jakob imorgon för att sen på söndagen läsa texten på gudstjänsten. Lite att göra alltså, men inte för mycket. Jag kommer nog hinnna ta det lugnt och vila lite innan nästa vecka drar igång med mer examensarbetande. Examensarbete kommer vara mitt liv fram tills inlämning i början av januari. Men sen är jag lärare :-) WooHooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0