My lycky day!?

Idag har min tur gått fram och tillbaka. Det började när jag var i kyrkan på julmarknad och köpte lotter. Lyckades vid två tillfällen att få nummer 54 och vinna en julkalender och en julgranskula. Belv jätteglad för kalendern, hade ju tänkt köpa en men nu slapp jag :) Julgranskulan gjorde även den mig glad, nu fick ju en anledning till att skaffa en julgran.

Dagen fortsatte i samma glada lyckorus, träffade på en av mina älsta och bästa vänner. Riktigt kul, och helt oväntat eftersom hon bor flera mil härifrån och sällan kommer till götet och sannolikheten att man skulle springa på henne mitt i centrum bland alla andra galna shoppare är ju ganska liten. Detta resulterade i att vi åt "lunch" tillsammans och hade det riktigt trevligt :-)

Efter maten så fortsatte jag och erik till maxi, vi hade ingen mat... Hade tur även där eftersom vi hitta sladdarna som var slut på stan och disneyfilmer billigt :-) Man skulle kunna säga att både jag och erik kännde oss ganska tursamma tills vi kom hem... Då vände turen. Först tappar jag min nya julgranskula i golvet så den går i småbitar och erik spiller ris över hela köksgolvet. Trist för min kula men inga problem tänker vi, bara att damsuga upp det. HA! Uppenbarligen har vår damsugare bestämt sig för att strejka och vägrar starta... Vi försökte allt, kolla om kontakten satt i, om damsugarpåsen var full eller om det var stopp i slangen. Men inget hjälpte. Så efter ett tag så gav vi upp och tog sopborsten.

När vi borstat upp allt ris och julgranskulesplitter så fortsatte vår olycka med att vi upptäckte att vår ena adventsljusstake var trasig och att den andra vägra lysa. Underbart. Nåja, jag lyckades efter lite pysslande skarva så den ena julstjärnan lyser iallafall. Tycker iallafall att turen har jämkats mot oturen så att både jag och Erik är på noll nu och att inget mer händer idag. Ska i och för sig inte göra så mycket mer än att titta på film och äta popcorn...


Ps. Jag och Erik önskar oss nu en damsugare i julklapp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0