? och fest

I fredags var det dax för avslutningen av min födelsedag, vi konstatera att jag antagligen hade en av de längsta födelsedagarna. Men det är lätt hänt när jag fyllr år mitt i sommaren och ingen är hemmad då får man ta det senare... Så i fredags blev det the grande finale kan man säga. Kompisarna hade i förväg gett mig ett "?" och ett datum, hade alltså ingen aning om vad som skulle hända. Spännande för den som kan hälla sig. För mig var det lite jobbigt jag fick verkligen lägga band på mig för att inte trycka upp någon av dem mot väggen och kräva att få reda på vad vi skulle göra. Istället så försökte jag lirka fram det, utan framgång så jag var verkligen clueless i fredags.

Det som hände var riktigt trevligt, blev bjuden på mat i en vegetarisk resurang och sen åkte vi hem till en av kompisarna och mös. Spela bland annat twister, åt glass, gömde marsvin (gosedjur) i kylskåpet, drack vin, spela musik och prata. Riktigt trevligt och kul.

Igår var det dax för ännu en fest. Eriks farmor fyllde år och bjöd på kalas. Så jag spenarade kvällen med att vingla runt i mina klackskor och inte tappa det saxiska proslinet i golvet, riktigt finfinfin middag alltså, där min uppgift var att hjälpa till med desserten och servera kaffe. Resten av tiden var det att sitta och prata med alla och ha det trevigt. Kan förövrigt rapportera att jag inte spillde rödvin över mig eller tappade maten i knät utan när jag sen kom hem sent på natten kunde jag konstatera att jag fortfarande var hel och ren samt att jag inte hade någon krossad tallrik eller glas på mitt samvete. Riktigt stolt över mig själv med tanke på hur ofta jag går i klackskor (ca 1 gång varannat år).

Idag var planen att jag skulle gå till kyrkan och få lite andligspis men jag och Erik bestämde oss för att ta sovmorgon och slappa. Får se vad som händer idag. Har lite småsaker som vi ska göra men prio är att ta det lugnt så vi blir av med den här eländiga förkylningen.

Marsvin i kylskåp, tycker han verkar trivas där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0