Eriks Present

Idag under förmiddagen har jag, Erik, C och L varit iväg och lekt cowboys. Riktigt, riktigt roligt. Det var bara jag som hade någon ridvana att tala om, de andra var mer eller mindre nybörjare. Så de fick riktigt lugna hästar medan jag fick en "piggare". Vet inte om det var någon skillnad men hästarna var oerhört trevliga att rida och snälla. Anledningen till att vi lekte cowboys idag var för att jag gav det till Erik i födelsedagspresent, lite udda och definitivt något som Erik kommer minnas :-)

Vi fick en kort introduktion sen var det dax att bekanta sig med hästarna. Fick rykta, kratsa hovarna (till mina vänners förfäran...) och sadla. Sen satt vi upp och fick göra diverse olika övningar som gjorde att vi fick kontroll över hästarna, det var slalom, labyrint, flytta koner och stanna över bom. Det var mycket att tänka på, även för mig som ridit innan... Kul var det och det känndes som att tiden flög iväg, för helt plötsligt så var det dax att sitta av och leda in hästarna.

Måste säga att både C, L och Erik blev riktigt duktiga efter ett tag. Visserligen så var det lite jobbigt med tyglarna och Eriks häst verkade fatta att det var hästen som hade kontrollen, inte Erik, och gick lite som han ville. Men det verkar som att alla var nöjda och glada efter förmiddagen och var sugna på att göra om det, fast kanske rida ut på tur då, nu när alla vet hur man stannar... :-)


Glada ryttare och hästarna, tog inte kort när vi red hade fullt upp med att lära mig westernstyle...

Kommentarer
Postat av: C

Visst var det kul!!

Blir dock lite förnärmad när du drar in mig i "fasan" över hovkratsning. Måste ju försvara mig och säga att jag faktiskt aldrig har ogillat det eller motsvarande :P

Syrran hälsar att hon ska spana runt efter lämpliga hästaktiviteter :)

Kramar

2009-09-13 @ 00:16:39
Postat av: Joze

Hurra, fler hästaktiviteter! Ska vi uppfylla L's dröm om att galoppera på en sandstrand?

2009-09-13 @ 10:09:13
URL: http://jozee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0