Kulturnatt utanför fönstret

Så här nära har jag nog aldrig varit ett kulturevenemang utan att behöva gå ut. Jag kan nämligen sitta i vårat vardagsrum och titta på kulturnatten som pågår utanför oss. Jag ser inte allt, men beroende på vilket fönster jag öppnar hör jag olika saker som pågår. Tog även en tur med C runt området för att titta, kul. Hittade bland annat ett ufo som bestod av ärtor och lyssnade på låtar från mamma mia som kulturskolan framförde.

Men mest av tiden har jag och C spenderat med att käka kanelbullar och titta på folket som vandra på gatan under oss medan vi fundera på vad som skulle hända på scenen. Programmet måste jag nog erkänna att jag tyckte var riktigt dåligt, jag sitter just nu och lyssnar på samma film som visades fär en timme sedan och programpunkten efter är den samma... illa att inte kunna göra ett program som är roligt, varierade och inte behöver upprepas. Det som känns lustigt är att jag hörde ett genrep idag och det var riktigt bra, men det har jag inte sett skymten av... Men det kanske är "the grande finale" som då kommer vara för två personer på parkeringen och mig som hänger ut genom fönstret...

Känner mig lite som huskatten Sigge om kulturnatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0