En oskyldig plastblomma

Är hemma idag, ofrivilligt, uppenbarligen hade alla lärare i kommunen bestämt sig för att vara friska idag och inte ta ledigt. Kul för dom, illa för mig. Det betyder att jag vackert får roa mig med annat idag än att jobba. Det betyder även att när Erik kommer innanför dörren kommer han inte veta vad jag har hittat på, vilket alltid är något. Även idag. Idag har jag roat mig med badrummet. Det har varit ett av mina småprojekt under vintern, att få det färggladare. Innan var det svart/vit/mörkblå. Så idag har jag gjort en liten gästhandukslapp, spänt våra torklinor, gjort om två vita tandborstmuggar till lite färggladare tandborstmuggar och mitt stora spontana projekt idag var blomman. En stackars vit plastblomma som stod uppe på ett skåp och hade det antagligen ganska bra tills jag kom...

Denna vita oskyldiga plastblomma blev brutalt fråntagen sina knoppar och påtvingad plastpärlor på sina knoppar. Resultatet blev en färgglad blomma som ställdes tillbaka på skåpet. Jag är ganska nöjd med resultatet, vet inte vad bomman tycker men den skriker inte iallafall utan står tyst på sitt skåp och värmer sig av lampan som är brevid. Får se om den får vara så eller om Erik säger annat.

En oskyldig vit blomma som inte anar något


En numera färgglad blomma

Kommentarer
Postat av: Gammelfaster

Man blir ju glad av den

2010-03-05 @ 19:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0